úterý 27. června 2017

Čtení na prázdniny

Dneska tu mám pro vás opět článek. Tentokrát se to nebude ovšem týkat kosmetiky, ale tipů, co si v létě přečíst, protože kdy jindy se do čtení pustit než v době prázdnin a dovolených. Ukážu vám, co si letos plánuju přečíst já, a třeba se nějaká z mých knížek objeví na vašem čtecím seznamu taky :).


Manželé odvedle - tak tuhle knížku úplně tak neplánuju v létě přečíst, protože už ji přečtenou mám :D. Původně jsem si ji na léto chtěla nechat, ale když jsem ve vlaku z dlouhé chvíle začala číst první kapitolu, tak jsem se od knížky nemohla odtrhnout a přečetla jsem ji snad ještě ten den. Takže tuhle knížku určitě určitě můžu doporučit, protože je napínavá od první stránky až po poslední.

Zkurvenej příběh od Bernarda Miniera jsem si na prázdniny schovala. Je to autor detektivek Tma, Mráz a Kruh, které mě fakt bavily, takže věřím, že ani tahle knížka nebude výjimkou a už se na ni teším.

Poslední z detektivek tady mám Dívku v ledu, do které jsem se před nedávnem taky už začetla. Knížka se mi líbí, ale nezaujala mě natolik, abych ji přečetla hned. Už ji mám nějakou dobu rozečtenou a pořád ne a ne ji dočíst. Každopádně milovníci detektivek by ji určitě přečíst měli.


Americannah jsem si koupila v angličtině, abych na angličtinu přes léto úplně nezapomněla. Bude to zase úplně něco jiného, než to co obvykle čtu, ale o to víc se na to těším. Dám vám sem popis knížky, ať aspoň zhruba víte, o čem knížka je :).

''Silný příběh o lásce, rasových otázkách a identitě.
Ifemelu a Obinze jsou mladí a zamilovaní, ale nespokojení se životem v Nigérii ovládané vojenskou diktaturou. Rozhodnou se proto hledat štěstí v cizině a jejich cesty se rozdělí. Sebejistá Ifemelu se vydává studovat do Ameriky, kde zakouší porážky i vítězství, nachází a ztrácí další lásky, to vše pod tlakem něčeho, nad čím doma nikdy nepřemýšlela — rasové otázky. Tichý a přemýšlivý Obinze, kterého Amerika, ovlivněná útoky jedenáctého září, nepřijme, se pouští do nebezpečného života ilegálního imigranta v Londýně. O třináct let později je Obinze bohatý muž v čerstvě demokratické Nigérii a Ifemelu známá blogerka komentující americkou společnost a kulturu z pohledu africké černošky. Navzdory pracovnímu úspěchu a pohodlnému životu v Americe však Ifemelu pocítí touhu vrátit se do své vlasti. Najdou s Obinzem po tolika letech a změnách odvahu znovu se setkat tváří v tvář?'' (
http://nakladatelstvi.hostbrno.cz/nakladatelstvi/prekladova-beletrie/amerikana-1053)


Okamžiky štěstí od Patrika Hartla asi pro vás nebude žádná novinka, ale pro mě to bude premiéra, protože od tohoto autora jsem ještě nic nečetla (ano, ani Malý pražský erotikon). A všude slyším samou chválu, tak doufám, že nebudu zklamaná, ale věřím, že ne. Akorát nevím, z jaké strany začnu knížku číst :D.


                               A jaké knížky se chystáte přes léto přečíst vy? :) K.

4 komentáře:

  1. Na mě doma čeká spoustu knih, které jsem si nedávno objednala. Teď o prázdninách na ně konečně budu mít čas. Jako první se vrhnu asi na nějakou knihu od Murakamiho, hrozně mě láká. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi jich doma nashromáždila pěkná hromádka :).

      Vymazat
  2. Tipů na letní čtení není nikdy dost! Ať má člověk co číst na pláži, v parku, na zahradě a nebo třeba v letadle :) díky

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Diary of M

    OdpovědětVymazat