úterý 25. října 2016

Podzimní čtení

Čtení patří k mým oblíbeným činnostem v každém ročním období, ale na podzim to má ještě větší kouzlo. Jen si představte, že si zapálíte svíčku, uvaříte čaj, vezmete svou oblíbenou knížku, deku a zalezete si do vyhřáté postele. A co teprve, když  venku začne pršet a vy víte, že nikam nemusíte a jediná vaše starost je dočíst právě rozečtenou knížku. Paráda, že? :) Já myslím, že už víc říkat nemusím, protože si to všichni umíme představit.

Dneska vám ukážu knížky, které jsem za poslední dobu přečetla a třeba už tu najdete inspiraci na Vánoce pro vás nebo vaše blízké, protože tyto nádherné svátky už se nám pomalu, ale jistě blíží. Nebo nemusíte čekat až do prosince a radost si můžete udělat už teď :).



Čekám, až mě vyslechnete je příběh mladé Američanky jménem Amanda Knox (je i autorkou), která studovala v Itálii, a její spolubydlící a kamarádka byla brutálně zavražděna ( v roce 2007). Amanda byla v roce 2009 za tento čin odsouzena a v roce 2011 soud původní rozsudek zrušil. Je to v podstatě kniha vzpomínek na to, jak Amanda celý proces prožívala.
Tento příběh určitě většina z vás zná, protože byl i zfilmovaný a bylo natočeno několik dokumentů. Jak to ale doopravdy bylo, se asi nikdy nedozvíme, takže si na to názor musíme udělat každý sám. Určitě doporučuji všem, kteří mají rádi true-crime stories.


Další knížka je pro všechny, kdo mají rádi detektivky. Tma od francouzského autora Bernarda Miniera je další knihou (předcházely knihy Mráz a Kruh), která se opravdu povedla. Stejně jako předchozí díly jsem ji přečetla skoro jedním hltem.

Knížka Šťastní lidé čtou a pijou kávu od Agnés Martin-Lugand mě na první pohled zaujala svým krásným obalem, ale i názvem. Je to příběh o ženě, která při autonehodě přišla o manžela i dceru a odjela do Irska, aby svůj život dala zase do pořádku. I když jsem podle názvu a obalu čekala spíš něco jiného, tak jsem nebyla vůbec zklamaná, spíš naopak.


Bábovky od Radky Třeštíkové jsou příběhy 12 žen, jejichž životy a příběhy se navzájem protínají, aniž by o tom věděly. Tato knížka se četla skoro sama a pokud jste ji nečetli, tak určitě neváhejte. (Poznámka pro autorku:  Byl by super další díl, tentokrát ale z pohledu mužů, kteří v těchto příbězích také vystupují :)).)

Tajemství od Rhondy Byrne určitě není knížkou pro všechny. Sděluje nám totiž dávné tajemství našich předků, jak žít šťastný a spokojený život, jenž v podstatě tkví v našich myšlenkách. Jak už jsem říkala, toto určitě není knížka pro všechny, protože sama znám několik lidí, kteří by si klepali na čelo, kdybych jim to dala přečíst. Pokud máte raději filmy, tak na youtube najdete i zfilmovanou verzi.


Žádná setkání nejsou náhodná (Kay Pollak) - knížka o tom, jak nás ovlivňujeme a jsme ovlivňováni všemi lidmi, které v životě potkáme. Motivační knížka, která opět není pro všechny, ale zaujala mě mnohem méně než Tajemství.

                             A co jste v poslední době přečetli vy za zajímavé knížky? K.

6 komentářů:

  1. Skvělé knížky, konečně mám nějakou inspiraci co budu číst :) pěkný článek

    OdpovědětVymazat
  2. Z týchto kníh som zatiaľ nič nečítala ale momentálne si veľmi idem knižnú sériu Nástroje smrtelníkov a všetky knihy k tomu:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O těchto knížkách jsem už taky hodně slyšela, ale já moc na takovýhle žánr knih nejsem, takže by mě to asi nebavilo. :)

      Vymazat
  3. Jéé, děkuju moc za tipy! :) Zrovna dneska jsem si vyzvedla v knihovně zásobu knížek, tak aspoň vím, po čem šáhnu, až si je všechny přečtu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já teď netuším co budu číst, taky by se mi hodily nějaké tipy :). Doufám, že tě budou knížky bavit! :)

      Vymazat